ŚDSM / Zarządzanie / Obsługa księgowo-finansowa

Obsługa księgowo-finansowa

  • otwarcie rachunku bankowego dla Wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez rachunek w imieniu Wspólnoty;
  • prowadzenie księgowości zgodnie z obowiązującymi przepisami, prowadzenie pełnej ewidencji przychodów i kosztów działalności Wspólnoty;
  • opracowywanie rocznych sprawozdań finansowych Wspólnoty;
  • sporządzanie rocznych i okresowych rozliczeń kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej, funduszu remontowego oraz dostawy mediów;
  • odbiór, weryfikacja i merytoryczna kontrola faktur za dostarczone media, usługi i roboty;
  • wystawianie rachunków dla kontrahentów (np. za reklamy, wynajem powierzchni wspólnej);
  • rozliczanie płatności z dostawcami mediów i usługodawcami;
  • analiza należności z tytułu opłat za lokale i wysyłanie wezwań do zapłaty;
  • sporządzanie dokumentacji podatkowej Wspólnoty i opłacanie w imieniu Wspólnoty podatków oraz innych opłat publiczno – prawnych;
  • archiwizowanie dokumentacji finansowo – księgowej;
  • naliczanie ustawowych odsetek od należności za zwłokę w przypadku opóźnień w dokonywaniu płatności;
  • dyscyplinowanie dłużników przy pomocy pism i upomnień;
  • windykacja należności z tytułu uzyskiwanych przez Wspólnotę pożytków.